Wordt niet nummer veertien in het dozijn!

Zen Graphic - Blog - De inhoud van branding

Weet je nog hoe ik je al meerdere keren probeerde duidelijk te maken dat je als ondernemer je verhaal moet vertellen? Dit kan je uiteraard niet keer op keer, dat weet iedereen, dus is de perfecte manier om dit te doen door middel van je merkidentiteit - of branding, of huisstijl, of hoe je het ook vernoemd wil zien ... -. Probeer er dus geen soepje van te maken! Uniformiteit is de sleutel tot geloofwaardigheid voor wie vooruit wil, en dat is toch wat je wil als ondernemer, niet?

Maar ... jawel, er is een maar, en het is een behoorlijk grote. Ken je het gezegde uit de titel? Zo ja, dan zul je hoogstwaarschijnlijk wel snel doorhebben waar ik naartoe wil. Wanneer je de weg op gaat, zoals ik vandaag heb gedaan, en je begint te letten op de vrachtwagens en bestelwagens die je langs ziet komen, of wanneer je door de straten wandelt, en je naar de uithangborden van verschillende zaken kijkt, heb je er dan ook al op gelet dat je heel veel dezelfde dingen ziet?

Je snapt het wel hé, dertien, of zelfs meer in een dozijn, of het verhaal van de grijze muis ... Logisch toch dat je nieuwsgierigheid gewekt wordt wanneer je er één tegenkomt die het wel een stapje verder durft te brengen. Wat houdt je dus tegen om zelf ook een stapje verder te durven gaan, en NIET nummer veertien in het dozijn worden?

En weet je wat? Je kan het in ELKE branche! Je kan zelfs een verhaal vertellen met enkel je eigen naam. Zo zie je vooral in de bouwsector heel wat ondernemers die onder hun eigen naam werken, en ja, zelfs dan is het mogelijk om een verhaal te vertellen dat de aandacht naar zich toe trekt. Je hoeft er zelfs nog nooit echt bij stilgestaan te hebben. Zo probeer ik zelf steeds een aantal gerichte vragen te stellen, zodat je verhaal vanzelf tot stand komt.

En dàt verhaal laat ik weerspiegelen in je branding. Zo hoef je het niet keer op keer te herhalen, en kun je je concentreren op wat voor jou het belangrijkste is, en dat is het aan de man, wiens interesse je zonet hebt gewekt met een opvallende, uniforme en sprekende huisstijl, brengen van je product of dienst.

Wil je wat praktijk voorbeelden? In mijn portfolio zijn er enkele te zien, dus begin vooral daar! Kijk ook even rechts hiervan, want daar staan wat links naar mijn social media, en dus ook naar meer informatie.